tisdag 8 februari 2011

Utmaning

Jag brukar läsa Åsa Nilsonnes blogg www.valpenborderline.blogspot.com och för några dagar sedan skrev hon om att hon blivit utmanad. Hon skulle på fyra veckor lära en av sina hundar att gå till en låda ca 3 meter bort, kliva in i lådan och lägga sig. Detta ska hunden klara utan hjälp och med bara ett kommando ord.
Jag tänkte att "det där kan ju jag och Betty träna på". Så i söndags började vi. Jag hade ingen bra låda men en liten resväska som blir perfekt.
Vi har inte hunnit med så många pass än. Betty kliver in i väskan och hon har även börjat fatta att hon ska lägga sig i den. Jag sitter på golvet bredvid väskan. Vill inte träna på avstånd förrän hon är helt säker på vad hon ska göra i väskan.
Sen har både Betty och Sally lärt sig "puss". Sally pussar snabbt och trycker ganska hårt, Betty är försiktigare och håller kvar nosen längre. De är så söta!
Effie, hon håller på att växa över. Så lurvig som hon är nu har hon nog aldrig varit förrut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar