söndag 9 juni 2013

Bästa Betty!

Sitter nu i soffan efter en intensiv och fullspäckad vecka och helg. Vi har arrangerat agilitytävlingar i fyra dagar. Och med "vi" menar jag Nordmalings BHK och Umeå BHK. Först Nordmaling torsdag och fredag och så Umeå Lördag och Söndag. Och eftersom jag är med i båda klubbarna så har jag varit med i arrangerande klubb under alla dagarna. Tufft men roligt!
I Nordmaling tävlade jag bara med Betty för att även hinna med funktionärsarbetet, vi är ju inte så många i Nordmalings BHK.
Jag minns knappt hur loppen var... helt snurrigt i skallen just nu. Men i torsdags blev det en disk i agilityklass och en fjärdeplats i hopp med några ynka tidsfel.
Även i fredagens agilitylopp blev det en disk men så i hopploppet lyckades vi komma rund med ett riktigt fint nollat lopp som räckte till en andra plats och Bettys första hoppcert!!
Duktiga, duktiga lilla pudel!
 
Så på lördag var det tävling i Umeå. Klass 3 agility var nästan pinsamt dåligt handlat av mej, jag var sååå fel flera gånger och ändå blev vi inte diskade. Fick en massa fel och kom väl sist av alla som kom i mål. Men lyckades iallafall ladda om och kom runt nollat i hoppklassen. Jag skulle sedan hjälpa till att bygga om banan för söndagens klass 1 så jag sprang snabbt iväg bara för att kolla resultatlistan och ser då att Betty kom tvåa och att hon skulle få ett till cert!!
Så nu har vi två cert i hoppklass och ett i agilityklass. Ett kvar i hopp så är hon champion där!
 
Idag har jag varit funktionär hela dagen men Anna-Lena har kört Betty så hon har ändå tävlat.  De har ju inte tränat nåt innan idag annat än något enstaka hinder för länge sedan så det var lite spännande om Betty skulle följa eller inte. I agilityloppet var Betty väldigt tveksam och långsam. Hon hoppade av gungan och ville sedan inte heller ta balansen. Anna-Lena diskade henne när hon hoppade gungan och körde sedan vidare. Betty fick faktiskt upp farten mot slutet.
Hopploppet såg inte jag för jag satt vid den andra banan, men det hade iallafall gått mycket bättre. Hon hade varit lite seg i starten men fått upp farten eftersom. Så pass mycket fart att det blivit lite missförstånd vid en tunnel när de kom fram dit samtidigt så där blev det en vägran.
 
Och så Sally... Efter gårdagens lopp har jag bestämt mej för att sluta med agilitytävling med henne. Hon ville inte alls. Jag vet ju hur hon oftast är på träning så det är så tråkigt att hon inte visar det på tävling. Men igår så var det riktigt katastrof. Hon gillar inte alls att tävla så då ska hon väl få slippa det då. Känns aningens tungt och det kommer att vara konstigt att bara ha Betty att tävla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar