måndag 17 februari 2014

Disk i Luleå

Det blev ingen SM pinne igår heller. Två diskade lopp blev det. Men loppen kändes ändå riktigt bra! Betty hade riktigt bra fart och fokus framåt. 
I första loppet var det en klurig slalomingång. Vi fixade ingången men sedan hade hon lite för hög fart så hon kom inte in rätt i nästa port. När jag då skulle ta tillbaka henne och börja om så såg hon en tunnelöppning och stack. Resten av loppet kändes jättebra. Någon sväng som blev lite stor men...
Andra loppet var det jag som var otydlig så det blev ett hinder från fel håll.
Men bra fart även i det loppet. Inte lika bra som i första men mycket bättre än hur det var i Skellefteå för tre veckor sedan.

Nu är det några som funderar på att åka och tävla i Rättvik för att försöka ta sin sista SM pinne. Och tro det eller ej men det ligger faktiskt på en av mina lediga helger. Jag sa att om det är på en jobbhelg så åker jag inte. Nu får vi väl se då. Det är låååångt till Rättvik och inte är det ju säkert att man tar den där pinnen bara för att man åker dit.
Jaja, vi får se. Anmälan går ut den 28/2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar