fredag 11 december 2015

Kan det få bli vinter snart?

Jag längtar efter snö! Här har det regnat och töat så den lilla snö vi hade är så gott som borta. Det är is överallt så jag törs inte låta hundarna springa lösa då skaderisken blir så stor. Igår blev det koppelpromenad inne på stan och det var väl uppskattat men jag kan ju inte ta bilen in till stan varje gång vi ska på promenad.
Idag har vi eget arbete på schemat så jag har hunnit vara ute i skogen i dagsljus. Helt underbart! Sol och en grad kallt. Hundarna var glada, de kunde rejsa i blåbärsriset och på vissa ställen låg det faktiskt snö kvar!  Vissa bitar blev det koppel men ändå mycket lösspring.
Blev några suddiga bilder men jag lägger in dem då de faktiskt visar hur glada vovvarna var. Nu ligger de och sover alla tre så jag ska försöka jobba lite med skolarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar