måndag 17 januari 2011

En ny hund

Här kommer före och efterbilder på Sally.
Hon var långhårig och det var svårt att hålla tovorna borta så det blev helsnagg. Kanske inte lämpligaste årstiden att raka hunden men eftersom hennes päls blir så fruktansvärt elektrisk på vintern går det inte att klippa henne med sax.
Hon är ju van att ha kläder så det blir nog inget problem.

Allra först blev det en dusch. Jag har ett gammalt skötbord som står på badkaret när jag duschar hundarna. Väldigt praktiskt att få dem på en bra höjd.
Visst är väl en blöt bedlingtonterrier något av det vackraste man sett?!! ; )


Fönad, borstad och fluffig.
Jag har alltid undrat hur hon skulle se ut utan örontoffsar och "punkfrilla" så efter lite tvekan och ångest så tog jag rakapparaten även på huvudet. Hon blev verkligen olik sej och det tar nog ett tag att vänja sig. Ja, ja vi ska ju inte på några utställningar iallafall!









6 kommentarer:

  1. De e inte Sally.... spara ut...det igen.. haha

    SvaraRadera
  2. Jag tycker hon blev jättefin.. :-)

    SvaraRadera
  3. Hon är sååå söt...fast annorlunda! Det är väl precis som med Effie att man måste vänja sig. Vad tycker de andra vovvarna då? Inte lika misstänksamma mot henne som de blev mot Effie?
    Alva

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jätte bra!! Vad tycker prinsessan själv? Linda

    SvaraRadera
  5. Vet inte om jag tycker att hon blev söt. Annorlunda, ja. Betty och Effie verkar inte alls bry sig.
    Sally, hon tycker att det är kallt! Hon vill ligga under täcket på natten.

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha, hon ser ut som min pudel när man rakar ner honom helt! Och så ser hon ut att tycka lika illa om det som han också;-) Men ibland är det en nödvändighet...

    SvaraRadera