måndag 6 juni 2011

Tävling i Nordmaling och slalomstrul

Hemma efter en intensiv helg. Vi i Nordmalings brukshundklubb har arrangerat våran hittills största agilitytävling. Det har varit kul och allt har funkat otroligt bra men jag måste erkänna att nu är jag ganska trött!!
Sally har tävlat i hoppklass 2, jag strök henne i agilityklassen. Igår gick hon faktiskt runt banan felfritt men med några tidsfel så det blev en 4:e plats. Idag gick hon ur slalom så det blev 5 fel och några tidsfel. Hon var faktiskt rätt seg idag. Iallafall kändes det så.
Betty har gjort 4 lopp med 5 fel i varje, det har varit slalom som strulat i alla lopp. Suck, men nu vet jag ju att jag måste träna slalom! Jaja, hon kom 3:a i agilityklass 1 både igår och idag så det var helt okej lopp förutom slalom.
En nackdel med att både tävla och vara funktionär är att man inte har tid med hundarna alls. Stackars Effie har bara väntat och väntat och väntat. Men hon ligger ändå helt utslagen under soffbordet.
Det blir nog en tidig kväll ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar