fredag 3 juni 2011

trötta hundar, och värre blir det!

Två dagars tävlande tar på krafterna. Eller det är väl egentligen inte tävlandet som är jobbigt utan allt runtomkring. Effie har ju inte tävlat och hon är helt färdig hon med.

Betty har gjort tre fina lopp med lite småfel, jag har visat fel och hon har gått ur slalom bland annat. 10 fel i både agility och hopp idag, en 5:e plats och en 6:e plats. Hon var duktig igår oxå lilla pudeln. Vi debuterade ju i hoppklass 2 igår med 10 fel så det tycker jag var helt okej.
Det är slalom som vi måste träna så mycket mer på. Både ingångar och att hon måste gå färdigt hela slalomet. Hon är så följsam och snabb och så himla kul att tävla och träna med!
Sally har även denna helg gjort 4 diskade lopp... suck!
Men i hoppklassen var det helt och hållet mitt fel och jag grämer mej så. Vi var nollade ända till på slutet då jag tappar koncentrationen på svängen vi var i för jag var så inställd på att göra rätt i nästa sväng. Klantarsel! Så Sally fick ingen styrning alls och tog fel hinder och vi var diskade!
Idag tog hon gungan, hon var nog inte riktigt beredd på att det var gungan och paniken lyste ur hennes ögon när den slog ner, stackars gumman. Sen blev det lite småfel och så ville hon inte upp på balansen. Så vi sprang förbi den och hade kul in i mål istället.
Hoppklassen var vi inte alls på samma planet, Sally var okoncentrerad, seg och vid i svängarna. Lyssnade direkt eller inte alls. Svårt, så det blev disk där med.
Nu har vi en vilodag ( hundarna har vilodag, inte jag) innan det är tävling i Nordmaling söndag och måndag. Jag ska stryka Sally från agilityklassen och sedan kommer jag förmodligen inte att anmäla till agilityklass förrän kanske någon gång till hösten. Gungan är för läskig och jag tror att den stör ut henne för mycket. Tur att jag har Betty oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar