torsdag 17 november 2011

Spännande på stan


Vi flyr från lera, grus och mörker och söker oss till asfalt och gatlysen.
En promenad på stan är uppskattat hos svansbarnen.
Parkerade vid Ica HP:s och så gick vi mot centrum. Det är mycket att lukta på och pinka på om man är hund.
Hundmöten är också spännande. Det blir lite morr och prat men faktiskt skötte de sig riktigt bra ikväll mina svansbarn...
Vi stannade till på Rådhustorget där det spelades nån musik som var rätt mysig.
Där tog det väl inte mer än 30 sekunder innan det kom fram en dam som ville få hälsa på de duktiga hundarna. Och såklart fick hon hälsa när hon talat om hur söta och lydiga hundar jag har!
Hon hade också en svart dvärgpudel.
Betty hade inte riktigt tid att hälsa på tanten, det var ju så mycket annat att kolla in.

Men folk alltså, måste de gå så nära?
De kliver förbi hundarna med kanske 20 cm tillgodo, det tycker jag är lite för nära.
Nu brydde sig inte nån av mina tjejer om det men lite knepigt är det.
Tror knappast folk skulle gå lika nära om det var en rottis eller schäfer jag hade i kopplet.
Inget ont om schäfer och rottis men de är lite mer respektingivande än mina ulltottar som väl ingen blir speciellt rädd för.

Passivitetsträning på Rådhustorget


Tittar på något spännande...

Efter några minuter på torget började vi nosa oss hemåt.
Vid rödljuset tränade vi sitt stanna kvar med lastbilar dundrande förbi bara några meter bort.
I ett källarfönster längs vägen satt en söt liten kattunge och tittade nyfiket på oss när vi passerade.
Sen var det en kvinna som öppnade en bildörr just framför oss och hade jag inte haft koppel på Effie skulle hon ha hoppat in i bilen och följt med! Tokhund!

Nu är vi hemma och rundan vi gick är väl inpinkad av Betty och Effie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar