torsdag 20 september 2012

Rallykväll

Jag har kommit med på en utbildning till Rallylydnadsinstruktör nu i höst. Den kommer att hållas i Piteå under två helger. Och i utbildningen ingår att träna två ekipage om jag fattat rätt. Så ikväll höll jag en prova på kväll i rallylydnad för ett gäng glada nybörjare. Det var riktigt kul!
Tänk att jag som knappt kunde prata inför en grupp människor nu frivilligt ställer mej framför typ 20 pers, alla främlingar och pratar helt utan "manus" Och det var kul.
Lite nervös var jag innan och precis i början men det gick över ganska fort.
Betty fick vara med för att visa hur skyltarna ska göras och hon skötte sig fint. Hade först tänkt ta Sally men Betty är bättre när det är mycket nya hundar i närheten. För det blev såklart ganska nära mellan mej och Betty och de andra hundarna. Tror att Sally skulle ha blivit för orolig och känt sig trängd om det varit henne jag skulle visat med.
Det var iallafall en salig blandning av hundar, mops, foxterrier, whippet, whelsh springer spaniel, schäfer, papillon, bc, några blandraser mfl. Det tycker jag är det bästa med rally, det är inte några raser som är bättre än andra. Alla ska kunna tävla och bli bedömda lite utifrån sina egna förutsättningar. Och jag hoppas verkligen att det får fortsätta vara så. Inom agilityn är det nästan så att man ska ha en border collie eller sheltie för att komma någonvart och det tycker jag är lite trist. Inget ont om de raserna, de är fina hundar men mina är finare ; )
 
Imorgon åker vi till Nordmaling för att fixa inför vår tävling i agility klass 1-2 som hålls lördag och söndag. Ingen av mina brudar ska tävla så jag får koncentrera mej på att vara arrangör.

1 kommentar:

  1. Kul att det gick så bra! Lycka till med allt i helgen...hoppas på bättre väder oxå!
    Kram! Alva

    SvaraRadera