lördag 28 december 2013

Julfirande

Vi körde upp till Malå den 23e. Ingen snö alls i Umeå, lite snö i Malå. 
På julafton var vi 13 personer och 4 hundar i huset. Men det gick bara bra. Mina hundar fick finna sig i att vara instängda i sovrummet medans  tomten hälsade på men sedan låg de mitt i paketöppningen och tuggade på varsitt ben. Jag är så glad att de är så trygga så de klarar det. Folk som kliver över dem, julklappspapper som kastas över och förbi och allt annat ståhej som blir när man är så många. Jag var väl lite nyfiken på hur Sally skulle reagera på lille Vincent, drygt 1 år. Men hon var riktigt lugn. Inte så intresserad men inte så oroad heller. Hon gjorde då inga dumheter iallafall.

Det har inte blivit så många långpromenader som jag hade tänkt. Det är så vansinnigt halkigt överallt att man är rädd för att hundarna ska sträcka sig. Jag har ju mina IceBug skor så jag klarar mej bra i halkan. Inatt har det kommit några cm snö så jag hoppas på en härlig promenad idag. Kanske nere på sjön...
Imorgon måste vi tillbaka till Umeå igen för jobbet väntar på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar