söndag 26 januari 2014

Agility i Skellefteå

Årets första agilitytävling. Jag, mina brudar och så Kanel med matte åkte upp till Skellefteå i fredags. Jag hade sån tur att jag kunde sova hos min bror så boendet blev billigt. Ännu mer tur att han kunde vara lite hundvakt till Sally och Effie under lördagen så slapp de ligga i bur i ett kallt ridhus när de ändå inte ska tävla. 
På Lördagen körde vi två agilitylopp där hon hade rätt så bra fart, iallafall i första loppet som vi nollade. Det räckte faktiskt till en tredjeplats med SM pinne. Vår femte i agilityklass. 
Andra loppet blev det en vägran då jag inte följde med tillräckligt vid ett hinder.

Idag var det så två hopklasser och lite mer på spel eftersom det är i hopp som vi saknar en SM pinne. Men det lyckades inte. Vi nollade visserligen första loppet men inte alls med någon bra tid. Innan vi skulle starta upptäckte Bettan fläktarna uppe i ridhustaket. Förra året var hon jättestörd av dem. Igår märkte hon dem inte. Så i starten och innan hon skulle in i en tunnel var hon tvungen att skälla lite. Så där tappade vi lite tid. Det blev alltså tidsfel.
Andra loppet var hon inte lika berörd av fläktarna så jag tyckte hon sprang på rätt så bra. Men så fick vi en vägran och en stor sväng efter det. Så ingen SM pinne till oss idag.
Jag vet ju att Betty kan springa riktigt fort, jag måste bara klura ut hur vi ska få fram det på tävling...

Nästa agilitytävling är i Luleå den 15-16 februari.


1 kommentar:

  1. Tack för din åsikt ang. canvas! :) Så velig som jag är är det alltid bra och få veta vad andra tycker :)
    Det blir den första bilden har jag bestämt mig för, men om jag ska göra den stor eller mellanstor får jag fundera lite på. Vill ju få plats med en bild på Dio sen också när jag lyckats få den perfekta bilden så jag måste måtta och fundera lite hur jag ska "möblera" väggarna.

    Förresten, något som jag tänkt länge att jag ska upplysa dig om men som aldrig blivit av är att det finns en familjehundsgrupp på facebook där vi är några från Familjehund som håller kontakten. Du är självklart välkommen att gå med du också om du skulle vilja :)
    Adressen är: https://www.facebook.com/groups/224415297733544/

    SvaraRadera