torsdag 2 januari 2014

Frisering

Idag har jag gjort något nytt.
Jag har klippt en hund!
Jaha och vad är det med det då? Det gör jag ju nån gång nu och då.
Jo, idag var det inte nån av mina  hundar. Det var faktiskt en hund som jag aldrig träffat förrut.
En Lagotto.
Jag fick kontakt med hundens matte via facebook och så bokade vi klippning ikväll.
Lite nervöst var det faktiskt. Jag har ju inte klippt andras hundar, annat än farmors Tova några gånger. Men hunden var jättesnäll. Stod snällt hela tiden. Bjöd på pussar när man kom fram vid ansiktet. Lite rädd om sina framtassar men inte alls besvärlig. Huvudet var väl det som var knepigast att klippa för hon hade så mycket att titta på hela tiden.
Men det gick bra iallafall.
Kroppen skulle bara rakas, tog 5:ans skär så det blev ganska kort men så ville matte ha det. Hunden var ordentligt tovig så det luggades nog lite ibland. Tydligen ska man inte borsta en lagotto?! Fast kamma ut tovor gör man väl?
Jaja, hunden är tovfri nu iallafall och jag blev då väldigt nöjd med klippningen!
Matten blev också nöjd, tidigare hade hon lämnat in hunden för klippning och det hade blivit något missförstånd så hunden var klippt som en pudel med bollar på benen och rakat ansikte. Nu ser hon iallafall ut som en lagotto. Om än en kortklippt lagotto...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar