torsdag 8 oktober 2015

Promenader, veterinärbesök och annat.

Och så har tiden bara rusat iväg som vanligt...

Betty slipper nu ha tratt. Ögat har läkt jättefint. När jag var inne med henne hos veterinären hade jag även bokat en tid för en hälsoundersökning för Sally. Mest för att hon är 10 år gammal och för att jag tyckt att hon varit lite stel och "seg" på promenader.
Veterinären klämde, kände, tittade och lyssnade. Och ja,  hon är stel. Framförallt i framdelen. Vi tog även ett blodprov för att kolla lever och njurar men det såg helt okej ut. Så eftersom att jag redan hade en flaska metacam hemma för Bettys öga bestämde vi att ge Sally en låg dos i 10 dagar.
I måndag fick Sally en ordentlig massage av Anna och så ska jag verkligen försöka massera henne själv mera regelbundet!
Hon rör sig med ett luftigare steg nu och går inte bara bakom mej och ser deprimerad ut så hon känner sig nog lite bättre.

Passade på att väga alla hundarna när vi var hos veterinären. Betty vägde 5,4 kilo, Sally vägde 8,5 och Calle 8,6. Vågen jag har hemma väger nog lite för lätt inser jag för annars har Calle ökat väldigt i vikt sedan jag vägde honom sist...

Det här blivit några väldigt fina promenader nu senaste tiden då jag gör praktik på arboretum norr. Det ligger ju alldeles invid umeälven och det är så fint att gå där! Så här kommer några bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar