onsdag 29 december 2010

Noskvalster

Har ringt till veterinär idag och bokat in ett besök. "Min" veterinär är visst utomlands till den 10 januari så jag fick ringa en annan som jag har varit hos ett par gånger.
Det är så att jag misstänker att hundarna fått noskvalster. De har "snarkat" lite, inte alls så att de verkar irriterade men när alla tre gör det nån gång/dag så tycker jag det känns bäst att kolla upp det. Jag vill ju inte heller att de ska smitta någon annan hund när vi är på träning eller tävling. Vi kommer nog att missa någon träning men hellre det än att råka smitta någon annan. Noskvalster smittar ju ganska lätt och även om det inte är farligt så är det ju inte så kul.
Antagligen blir det så att de behandlas och så får man se om det blir någon skillnad.
Sen ska vi även kolla Effies ögon. Hon har problem från och till med att det rinner och är kletigt i ögonen. Hon behandlades i augusti men nu har det kommit tillbaka. Hoppas att de kan skriva ut samma salva som vi fick förra gången för den var riktigt bra.
Så på tisdag den 4/1 ska vi vara hos veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar