måndag 23 maj 2011

Tävlingen

Ja, i fredags åkte vi till Skellefteå för att tävla lördag och söndag. Boendet var väl sådär, vi har bott där förrut, det är billigt men skabbigt och sängarna är grymt osköna...
Vi var på tävlingsplatsen vid 7, satte upp tält och anmälde oss. Tävlingen började med hoppklass 1 small, Bettys klass. Det var blött i gräset så jag tog på stövlar när vi bar grejor och gick banvandring. Sen när jag stog i startfållan tittade jag ner och såg: Stövlar!! F*N jag hade glömt att byta skor! Men det var ju lite sent påkommet så det var bara att ge gärnet i mina röda gummistövlar.
Men det gick bra! Betty sprang som ett tok, jag sprang som ett tok och vi kom i mål med ett nollat lopp! Räckte till en 2:a plats och en pinne. Bettys 2:a i hoppklassen.
Resten av helgen sprang jag i springskor och kom aldrig bättre än en 5:e plats så man skulle kanske köra i stövlar i fortsättningen...
Sally har känts lite seg men blivit bättre för varje lopp så jag tror hon kommer igång med lite fler tävlingsdagar i kroppen. Vi har ändå gjort helt okej lopp men med lite småfel.
Nu ligger jag hemma i soffan med en filt över mej och försöker vila bort min förkylning. Jag som nästan aldrig är sjuk. Tror att sist jag var sjuk var efter en tävling i Ö-vik för tre år sedan...

1 kommentar: