fredag 30 december 2011

Julhelgen

Julen har varit lugn, nästan väl lugn. Det har blivit några långpromenader men annars inte så mycket aktivitet. Den 23:e åkte vi upp till Malå för att fira jul. På julafton passade jag och hundarna på att ta en promenad upp i slalombacken. Den är inte så jättehög men det tog väl 30 min upp. Backen har inte öppnat än för det är för lite snö så hundarna sprang lösa. Tillockmed tant Effie hade bra sprutt i tassarna!
I övrigt var julaftonen rätt lat. Vi åt massa mat och kollade på Kalle på tv. Hundarna fick såklart också julklappar, tuggben som de snällt gnagde på under kvällen. Min farmor var hos oss och med henne hunden Tova, en liten blandras som mest sitter i farmors knä. Mormor och min faster var också hemma hos oss på julafton.
Juldagen var riktigt lat. Gjorde nog ingenting... Min bror med sambo och hund kom mitt på dagen. Penny Parson, hundkusinen som inte är så förtjust i Betty fick väl mest sitta i bur, stackaren men det går inte att ha alla lösa i huset samtidigt. På promenader går de bredvid varandra i koppel och det går hur bra som helst.
Annandagen tog jag och mamma med oss alla fyra hundar på en promenad runt Lindenäs. Ca 7 km. Det var väldigt skönt efter allt stillasittande och ätande.
Nu är vi tillbaka i Umeå för att fira nyår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar