söndag 11 december 2011

Rackarhund!!

Igår var Sally billig!
En stund iallafall, sen tyckte jag mest synd om henne och var orolig för henne.
Medans jag gick en sväng på julmarknaden var hundarna ensamma hemma.
När jag kom hem var Effie och Betty oroligare än vanligt när jag kommer hem så jag misstänkte direkt att det var nåt lurt på gång.
 Var är Sally?
Jo hon står i soffan där hon just kräkts upp en liten klutt hundfoder.
Hmm, var kommer det från?
Det lilla kräket har kommit sig in i skrubben och slitit hål på Bettys fodersäck och tryckt i sig mat. Hur mycket har jag ingen aning om men hon var rejält rund och hård om magen.
Först blev jag såklart arg men ganska snabbt orolig. Det kan vara riktigt farligt för en hund att äta en massa torrfoder som sväller i magen och tar vätska från kroppen om hunden inte dricker vatten själv.
Så jag var som en hönsmamma hela kvällen, kollade och kände på henne...
Själv såg hon faktiskt ganska nöjd ut!
Lite styltig gång kanske men med den magen så var det väl inte så konstigt.
Hon var upp och drack ett par gånger inatt så det kändes ju bra.
Imorse kom hon faktiskt inte in i köket när jag gav de andra mat.
Hon har inte fått nån mat alls idag och det blir nog ingen mat förrän imorgonkväll.
Men hon verkar iallafall som vanligt nu.
Jag måste bara komma ihåg att köpa en plastback med lock för att ha hundmaten i... och komma ihåg att aldrig lämna något ätbart framme!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar