söndag 22 januari 2012

Hemma igen

Nu myser vi i soffan som vanligt om kvällarna, jag och Betty, för nu är hon hemma igen.
Imorse åkte jag ner till Nordmaling för att träna lite i ridhuset. Det blev både rallylydnad och agility för Sally och Effie. Sally håller faktiskt på att vara riktigt duktig med gungan som hon tyckt så illa om. Hon springer faktiskt upp på den frivilligt, väntar tills den slår i marken och springer snabbt av den. Kanske, kanske så startar vi i agility ettan någon gång till sommaren.
Med Effie blev det start-träning. Hon vill gärna tjuvstarta och det är ju lite jobbigt. Men om jag lägger henne så funkar det i de flesta fall.
Sedan så hälsade jag på hos Bettys småsyskon som inte är två veckor ännu. Sååå söta, fyra små svarta pojkar, stora som råttor med runda och goa magar. Måste dit och kolla på dem igen när de öppnat ögonen och blivit lite mer rörliga.
Och så blev det en tur ner till Ö-vik för att hämta Betty. Hade sån tur att jag fick middag där! Tack så mycket!! Det blev lite spänt när Betty träffade Effie och Sally igen men när de kollat av varandra så var det lugnt.
Effietanten som är 9,5 år är den som har svårast att ta det lugnt på nya platser. Fick sätta koppel på henne när vi skulle äta för att hon skulle stanna av lite.
Nu är vi alltså hemma och det känns skönt. Ännu bättre är att jag är ledig imorgon. Betty ska på skolan med J för att träna apportering så då passar jag nog på att ta en promenad med de andra brudarna. Sedan står städning på schemat imorgon. Blä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar