fredag 20 januari 2012

Ont i mattes hjärta

Hon har verkligen krupit rakt in i mitt hjärta och gjort sig ett litet bo där hon tänker stanna. Min älskade lilla svarta buspudel!
Idag packade jag en väska med lite saker och en påse med hundmat för tre dagar och så åkte jag med Betty till tågstationen för att lämna bort henne. Bara i tre dagar. Eller i TRE hela dagar.
Hon ska provbo hos Bessies familj (Bessie är hennes syster) för att se om hon kan bo där när jag åker till Thailand i februari.
Vi gick en kort promenad med båda hundarna och sedan lämnade jag över kopplet till lillmatte.
Sötaste Betty gnällde när jag vände ryggen åt henne och gick därifrån.
Det gjorde lite ont i mattehjärtat!
Hon kommer att ha det så bra i helgen, jag är inte alls orolig men nog kommer jag att sakna henne lite.

2 kommentarer:

  1. Jo, det är så att lämna bort sitt barn...jobbigt fast man vet att barnet har det bra!

    SvaraRadera
  2. Thailand i februari??? Jag med! :-)Vart ska du?
    Krama alla dina hundar från mig men mest och längst fina Effie så klart.

    SvaraRadera