tisdag 7 februari 2012

Maaat!!!

Nu ska det väl räcka ett tag tycker jag!
Profine med lax och potatis till Effie, Eukanuba för mediumhundar till Betty och Magnusson meat & biscuit (light) till Sally. Betty får foder som är tänkt för lite större hundar än vad hon själv är bara för att det är lite större kulor. Är det mini mini kulor så tycker hon det är onödigt att tugga maten. Jag vill ju att hon ska tugga för att "nöta" bort eventuell tandsten.
Jag har olika foder till alla tre mest för att jag fick en rabattkupong på Eukanuba och nu har jag en säck kvar att köpa innan jag får en gratis. Effie och Betty skulle kunna äta samma mat.
Nu måste jag bara se till att dörren till skrubben är ordentligt stängd så inte någon liten råtta (läs Sally) gnager hål på säckarna. Det ska fyllas över i tunnor så fort de är tomma.

Lite onödigt med tre olika sorter kan man ju tycka.

Sedan hittade jag den här bajspåsehållaren på Myrorna. Lite onödig men kul och billig var den. 35 kronor som hamnar under övrigt.

1 kommentar:

  1. Den där påshållaren var ju riktigt fiffig, tycker jag!

    SvaraRadera