tisdag 14 februari 2012

Snart Thailand

Betty är badad och klippt, Effie är badad och borstad Sally är inte badad men hon går snabbt att bada och torka. Effie var grymt smutsig, vattnet blev alldeles brunt i duschen. Hon har den fula vanan att gå och gnida sig mot bilen om jag inte ser upp med det hela tiden hon är ute. Och bilen är ju inte direkt ren, salt och grus, så Effies päls kändes rätt äcklig.
Jag har börjat packa hundarnas saker men min väska ligger fortfarande tom på golvet.
Betty åker till Ö-vik till syster Bessie, Sally stannar hemma och vaktar lägenheten tillsammans med spanielgrabbarna och matte, Effie ska se till att katten Skrållans matte kliver upp i tid första veckan och sedan gör hon Sally sällskap här hemma andra veckan.
Det är ju inte så mycket som hundarna behöver men mat för två veckor, lite tuggben kanske, en filt att sova på och något täcke om det skulle bli jättekallt ute.
Ja, egentligen behöver väl inte jag heller så mycket, nåt par shorts och några linnen, men jag vet ju hur det brukar bli. Man har alldeles för mycket med sig...

Så det blir ungefär två veckors paus i bloggen (om jag nu inte skulle råka snubbla över en dator)
Kameran följer såklart med till Thailand och kanske kommer det att fastna några Thailändska hundar på bild som sedan dyker upp här.

1 kommentar:

  1. Mycket att ordna, men nu är det dags! Lääängtar!

    SvaraRadera