onsdag 15 februari 2012

Hundvaktstrassel...

Blev lite ändring i planerna. Betty skulle ju hämtas av hundvakten som skulle hit till Umeå men deras besök här blev inställt pga en sjuk tandläkare. Så hastigt och lustigt blev det så att jag mötte en vän till hundvakten som skulle åka från Umeå till Ö-vik med tåget och lämnade över Betty till henne. Lite knepigt kändes det att lämna lillstumpan till en total främling. Hon och Betty hade träffats förra gången när Betty åkte tåg till Ö-vik så Betty var snabbt uppe i hennes knä.
Jag fick ett sms när de var i Nordmaling och då låg Betty och sov på tåget.
Sedan fick jag en bild på Betty och Bessie när de låg bredvid varandra. Då var de på mattens jobb och  Betty hade blivit presenterad för alla på jobbet. Det kommer att gå bra!
Marsvinet Eddy har flyttat med hela sin bur till djurhuset här på skolan.
Imorgon lämnas både Effie och Sally till A och pojkarna. Hundvakten som Effie skulle vara hos har blivit dyngförkyld så hon skulle ta över Effie när hon kände sig piggare.
Vilken cirkus! Tror inte att jag planerar in nån lång utlandsresa i den närmsta framtiden. Vi får semestra i fina Sverige där hundarna kan följa med i stället...
Nä, det blir nog skönt när vi väl är framme men nog kommer jag att undra hur det går för mina pälsklingar! Och längta efter dem!

Och undra lite hur det skulle ha varit om vi inte åkt till Thailand just nu. Årets första agilitytävling i norr går av stapeln i Luleå nu i helgen och jag hade sååå gärna varit där!
Önskar alla som jag känner där lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar