tisdag 21 maj 2013

Agility i Härnösand

Jag har hamnat lite efter känner jag. Har ju inte skrivit om helgen i Stockholm ännu...
Men nu tänker jag skriva om helgen som var, med tävling i Härnösand.
Jag åkte och bodde med Ester, Ragge och Mollys mattar. Det gick bra. Var lite orolig för hur mina flickor skulle sköta sig. De hade aldrig träffat Ester och Molly innan och jag vet ju att Sally kan vara lite svår med nya hundar. Och Effie kan ju ha lite svårt med tikar och speciellt terriers. Och både Ester och Molly är terriers...
Det gick inte helt utan bråk men det gick bra att hålla isär dem fastän stugan var liten.
Ester var inga problem, det var Molly som blev lite osäker ibland.
Nå, tävlandet då? Förutom några diskade lopp så gjorde jag och Betty ett riktigt fint lopp  i agilityklassen där vi faktiskt gick och vann!! Och vinner man i klass tre så får man både SM pinne och cert! Vårt första cert. Nu ska vi bara ha några till så får Betty kalla sig agilitychampion.
Sally har också gått riktigt bra. Första loppet  diskade vi oss då hon missade ett hinder när jag ropade lite för tidigt men hon hade riktigt bra fart. Andra loppet var hon lite seg i starten, fick inte upp farten förrän efter slalom som var åttonde hindret, fick även fem fel i slalom. Men vi kom i mål iallafall och det är inte alla gånger vi gör det!
 
Betty med certifikats rosetten.
 
Jo när vi var i Märsta så köpte jag en kampleksak till Betty. En vit, fluffig fårskinnstoffs med ett rött handtag som var lite elastiskt. Den lyckades jag glömma i Härnösand! Men jag har mailat med en i Härnösand och de hade tagit hand om leksaken och ska försöka skicka den med någon som ändå ska uppöver och tävla. Snällt va?


1 kommentar:

  1. GRATTIS till vinsten! Och nog har du tur om det verkligen funkar och du får tillbaka leksaken!
    Kram! / Alva

    SvaraRadera