söndag 5 maj 2013

Bryt ihop och kom igen...

Idag har vi tävlat i Rallylydnad. Sally och Betty har debuterat i avancerad klass. Det var en bana med mycket högerhandling, många svängar med sitt före och efter och backa vid sidan. Betty var först ut. Hon var lite ofokuserad och väldigt dålig på att hålla position. Kändes inte alls som när vi tränar.
I honnören satt hon ganska bra, flyttade rumpan lite när hunden som var inne på plan kom väldigt nära.
Sally startade sist. I uppvärmningen så sätter hon sig utan kommando när jag stannar men det gör hon inte på tävlingsplan. Nånting gör jag antagligen olika, men vad? Hon håller inte heller bra position på höger sida, vänster var riktigt bra dock. Sättande vid sidan på höger var inte alls bra. Hon backade dock riktigt fint!
Betty fick 66 poäng och Sally 69. Alltså inte godkänt... under 70. Extra surt blir det när jag kommer på att jag läst en skylt fel!! Alltså tio minuspoäng på dem var för att jag varit slarvig!!
 
Effie gick riktigt fint iallafall. Hennes andra godkända lopp i fortsättningsklass alltså. Vi fick 93 poäng och jag är riktigt nöjd!
 
Jag vet inte om det är tröttheten som talar nu men jag känner det som om vi inte är tillräckligt duktiga. Eller jag då, som inte är tillräckligt duktig på att träna. "Alla" andra är ju så duktiga! Tar diplom, fixar skyhöga poäng och avancerar snabbt i klasserna.
Jag vet att jag inte får tänka så, mina hundar är duktiga, kanske inte bäst eller ämnen för landslag och SM men de är faktiskt duktiga och de gjorde sitt bästa idag utifrån de förutsättningar som jag har gett dem.
 
Nä nu måste jag försöka ladda om inför torsdag då vi ska ge oss på nästa start i avancerad klass. Känns aningens tungt, jag menar det finns ju inget som jag kan förbättra sådär väldigt mycket innan torsdag...

2 kommentarer:

  1. Alltså....DU och vovvarna är sååå DUKTIGA! Punkt slut!!
    / Mom

    SvaraRadera