torsdag 25 april 2013

Freestyleavslutning

Ikväll var det avslutning på freestylekursen.
Vi hade ju tidigare pratat om att de som ville skulle kunna visa upp ett program till musik men jag var den enda som gjorde det. Nu var vi bara tre där ikväll för några hade fått förhinder. Men det var kul!
Jag brukar ju bli så nervös när någon tittar på mej men ikväll gick det bra. Sally var på bra humör och jobbade glatt även om allt inte var perfekt.
Jag har plockat bort de delar i programmet som inte funkade i Piteå och gjort det enklare och det kändes bra. Mindre moment som kan strula! Visst, vi måste fortfarande träna för att få till timingen och snygga övergångar men jag kände mej nöjd. Och inte blev det sämre av att jag verkar ligga på en okej nivå för ett klass 1 program.
Nu tänker jag så här; det är två veckor kvar till tävlingen, träna korta moment och kedjor under veckan till musik, träna utomhus, gärna tidigt på morgonen då tävlingen är på morgonen. Köra hela programmet ett par gånger till musik och med hund, utan hund många gånger för att jag ska få in timingen i kroppen. Veckan innan tävlingen ska Sally mest få ta det lugnt, hon brukar ju bli som bäst när hon får vila sig i form några dagar... Det blir nog det jobbigaste för mej, att inte panikträna en massa sista dagarna.
PM:et för tävlingen kom ut på SBK tävling idag och jag blev så glad när jag såg att det borde funka hur bra som helst att tävla Betty i klass 3 agility och Sally i freestyle klass 1 samma dag. Jag var ju rädd för att de klasserna skulle krocka och att Betty inte skulle hinna starta men det borde gå bra som klasserna ligger nu.
Ska bli så spännande och så intressant att få se så många andra tävlande, det är nästan det som känns roligast. Jag ska ta med filmkameran så jag kan filma andra. Ska se till att någon filmar mej med, det är nog nyttigt att titta på i efterhand så man ser vad man gör och vad man kan göra annorlunda. Men det är jobbigt att se sig själv på film!

1 kommentar:

  1. Det kommer att gå sååå bra för er, det är jag hundra säker på!Och sen blir det jättekul att få se er på film nångång.. :-)
    Kram! / Alva

    SvaraRadera