måndag 15 april 2013

Effie är "annorlunda"

Idag ringer jag till veterinären!
För det är nåt med Effie. Senaste två månaderna kanske har hon kräkts oftare än vad jag tycker är normalt. Visst har jag skrivit det förrut?
Hon äter långsammare än vanligt. Det brukar ju inte ta mer än någon minut för henne att knapra i sig foderkulorna men imorse tog det nog närmare 7 minuter för två dl foder. Hon börjar inte heller äta direkt man ställer ner skålen utan tittar på maten, tittar på mej och ser lite bedrövad ut.
När hon dricker låter det annorlunda. Vadå låter? Jo jag hör självklart skillnad på vem av mina hundar som är vid skålen och dricker och nu låter det annorlunda när Effie dricker.
I somras när hon hade problem med munnen lät det också annorlunda så jag är lite lur på att det är något med munnen eller möjligen halsen. Det var ju en stor knöl hon hade vid tungan i somras och jag är rädd att den har börjat växa tillbaka.
Hon har även börjat dra sig undan när vi ska sova. Hon brukar ligga i biabädden i sovrummet eller i sängen men nu väljer hon att ligga i tv rummet eller i köket. Det har hon gjort tidigare när hon varit dålig.
Så idag ringer jag till veterinären!


Uppdaterat: Vi har tid hos Ann-Louise på måndag kl 8.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar