måndag 28 oktober 2013

Provsvar

Idag fick jag Effies provsvar. Skulle nog ha kunnat ringa i fredags men jag glömde helt bort det. Var ju på väg till Norge. (Mer om resan och tävlingen kommer senare)
Men idag kom jag ihåg. Och allt såg bra ut!
Lite lågt på något cortisolvärde och även lite lågt eller precis på gränsen på levervärdet men inget som oroade veterinären.
Så jag fick klartecken att börja ge lite smärtstillande för att se om hon blir piggare om hon slipper ha ont i höfterna och knäna.
Nu tycker jag ju att hon varit ganska pigg men om hon har ont ska hon naturligtvis slippa det i mesta möjliga mån. Ikväll så värmde jag vetevärmaren i micron och la den över Effies rumpa och sedan över skuldrorna och det gillade hon verkligen!


1 kommentar:

  1. Vetevärmaren var ju verkligen en bra idé, och vilken tur att hon tycker om den! / Alva

    SvaraRadera