tisdag 15 april 2014

Måndag 14/4

Så här såg Effies knöl ut. Den hade vuxit lite mer de sista månaderna och såg alltså ut som om den skulle kunna spricka när som helst. Hårlös och rosaröd...


Här har vi kommit in till veterinären. Effie vill ut igen. Hon fick en liten dos lugnande först. Jag bad veterinären kolla hennes tänder medans hon sov och ta bort ev tandsten. Det är ju skönt att få det gjort tänkte jag.
Det är alltid lika otäckt att se när det lugnande börjar verka tycker jag. Men när hon sov gott fick jag lämna henne...


Så tog jag med Sally och Betty på en långpromenad. Lite konstigt att bara gå med två hundar.
Vi gick hela Hälsans stig. Skulle tro att det är strax över en mil. Men vi gick inte så fort och så tog vi en fikapaus när vi gått drygt halvvägs.
Dentastix till hundarna och en banan till mej.
Efter kl 13 fick jag äntligen hämta Effie. Allt hade gått bra. Veterinären hade skurit upp knölen och det hade visst varit rätt så kletigt... rensat ur och sytt ihop. Effie har ett stort plåster på rumpan nu så jag har inte sett själva såret men det skulle vara rätt så fint sa de. Hon är lite irriterad på plåstret, det luggas nog ganska mkt där det sitter fast päls så jag ska se om jag kan ta bort det idag. Hon hade haft lite tandsten på tänderna längst in som är svåra att komma åt med tandborsten men i övrigt sett riktigt bra ut i munnen. Nu är hon pigg och glad iallafall, hon verkar inte alls ha ont och peppar, peppar så verkar hon inte nå till såret för att slicka. Hon fick faktiskt vara utan krage och det har gått bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar