lördag 27 december 2014

Härligt med ledigt!

Började dagen med sovmorgon. Det händer inte ofta! Men alla hundarna var så lugna och snälla så jag fick sova riktigt länge. Mamma och pappa som varit här över julen åkte vid 12 tiden så då tog jag och hundarna en långpromenad runt Nydalasjön. 
-14 grader var det men det gick bra. Vindstilla, nästan klarblå himmel och lite sol. Det har kommit lite snö nu så det är så fint i skogen med snötyngda grenar.
Men det kändes ovanligt långt runt Nydalasjön idag. Jag har ju gått runt förrut men idag var det som om det blivit flera km längre! Jaja, vi kom runt iallafall. Tog två timmar!
Effie travade glatt hela vägen, jag funderar ibland på hur länge till hon kan hänga med på sådana långpromenader. Men så länge som hon är pigg och inte blir stel eller öm i leder osv så får hon hänga med.
Stannade till på Djurmagazinet på vägen hem och köpte lite tuggpinnar till brudarna. De älskar den sorten som har torkad kyckling lindad runt själva pinnen. De brukar få varsin när vi varit på långpromenader.
Nu är det alltså tre nöjda hundar som sover här hemma. Jag sitter i soffan och väntar på att Djungelboken ska börja på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar