måndag 15 december 2014

Blandade bilder


Här är en bild på Betty från den 13/12 då vi var på Stockholms hundmässa i Älvsjö. Skk firar 125 år och anordnade då agility och rallylydnad i samband med utställningen. Så jag anmälde Betty. Har ju varit sugen på att åka ner flera år för att titta men det har inte blivit av. Men nu åkte vi iallafall. Så praktiskt att åka med Djurmagazinet som fixat buss och boende. Bara att sätta sig på bussen och åka. 
På lördagen tävlade vi i agilityklass och nollade faktiskt vågat lopp. Vi kom fyra!! Och kvalade med det loppet till den inofficiella finalen på söndagen. 
På söndag var det hoppklass. Där diskade vi oss. Jag ville testa en sväng vid ett hinder som jag vet att vi inte är jättebra på, så där kom disken...
Inför finalen var jag ganska nervös och hade lite svårt att fokusera på banan under banvandringen. Såklart tappade jag fokus under en kort sekund under loppet och Betty gick in i fel tunnelingång.
Men jag är ändå så nöjd med våra lopp under helgen! Betty hade jättebra fart, följsam och tight. Och för mej var det jättebra träning, har aldrig tävlat inför så mycket publik tidigare. Och så var det livesändning av hoppklassen under söndagen, det gjorde också att jag blev nervös!
Förutom att tävla så blev det en del shopping och så fick vi med oss en del gratisgrejor hem också.

Mysigaste Sally.

Sally fick ny frisyr. Typ pudelfrisyr. Rakad nos, hätta på huvudet och "bollar" på benen. Lite olik sig men söt som alltid!

Betty visar senaste modet. Benvärmare. Funkar riktigt bra mot snöklumpar i pälsen faktiskt.
 Okej, inte så snyggt kanske...

Snö har vi också fått. Så härligt och så vackert! Det blir så mycket ljusare med lite snö.

Älskar att bo här!

Och så blev det jul. I år har vi firat här hos mej. Jag har jobbat. Men det har varit bra, mamma och pappa är här, lillebror var här igår och firade med oss. Riktigt mysigt hade vi!

Många julklappar var det trots att vi bara var fyra stycken.

Bästa Effie! 

Godispaus på promenaden.
Sally har sina nya sockar på sig. Det är kallt, imorse var det -21 grader.
Nu har jag några lediga dagar innan det är dags att jobba in det nya året. Fast jag jobbar inte så långa dagar så det blir nog bra det med.

2 kommentarer: