onsdag 31 december 2014

Årets sista dag

Vi avslutar detta år lugnt och stilla, jag och hundarna.
Jag har jobbat idag och jobbar även imorgon så förmodligen somnar jag i soffan om några timmar... Det blev en promenad i snöslasket och halkan idag. Hundarna fick vara lösa. Jag vet att många har sina hundar kopplade dagarna före och efter den 31:a. Här är det ju bara Effie som är rädd för smällarna men det är klart att de andra skulle kunna bli rädda om det smällde av en raket i närheten. Men den risken är så försvinnande liten här ute på "landet" så de fick gå lösa. Kvällsrastningen ikväll blir nog i koppel iallafall. Mina grannar brukar inte skjuta raketer men ibland hörs det ganska väl från stan. 

Sally har fått en liten spricka i en trampdyna. Hon har inte ont men för säkerhets skull får hon ha en sko när vi är ute och så smörjer jag tassen med tassalva. Så förhoppningsvis blir det inte värre.


2014 har varit ett riktigt bra år, hoppas 2015 blir minst lika bra.
Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar