lördag 27 juni 2015

SM dag 1

Vilken dag!  Small hade första banvandring kl 7.50 i morse.  Jag banvandrade i tredje gruppen.  Hade start nr 67. Banan var rolig och kändes rätt så enkel...  kändes som om vi absolut skulle ha chans att nolla den. 
Jag var inte särskilt nervös faktiskt. Trodde ju att jag skulle vara det men det kändes riktigt bra. 
Tyvärr så diskade vi oss.  Hon gick in fel i slalomet så jag fick ta om det. Sedan gick hon förbi en port i slalomet på slutet och då hann jag tänka att jag skulle ha tagit om hela men så struntade jag i det och körde vidare.  Och då blir man diskad.
Men hon hade bra fart och vi fick ändå rätt så bra svängar.  Jag är inte missnöjd men visst skulle det ha varit skönt om vi fått komma i mål!
Vi får ju köra vårt lopp imorgon också i agilityklass men det är ju helt utom tävlan.  Bra i och för sig för jag behöver ju inte känna någon press alls.

Det här varit soligt och varmt, vi har sett en massa bra agility,  promenerat på fina stigar under härliga gamla ekar.  Haft det riktigt bra med andra ord.  Dock finns en stor nackdel här. Fästingarna!!  Jag gav Betty bravecto innan vi åkte så fästingarna som biter henne ska ju dö men de är äckliga iallafall. Jag har plockat en från henne idag som bitit sig fast. Man inbillar sig att det kryper och killar på kroppen då och då. Äckliga odjur!

Imorgon kör lagen sina finaler först och sedan de individuella finalerna med large först sedan small och medium. Prisutdelningen beräknas vara ca kl 20.  Så det blir sent innan vi kommer iväg. Och då åker jag och Betty mot Alingsås för att träffa Calle.

Coolaste bruden! 

Blågula hårsnoddar måste man väl ha på SM?! 
Lillprinsen Calle ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar