tisdag 30 juni 2015

Välkommen hem Calle!

I söndags fick jag äntligen träffa min lillprins! 
(Eller kanske var det redan måndag för vi kom fram ganska sent...)
Vi gjorde iallafall klart alla papper där mitt i natten men så fick Calle sova inne hos sim mamma medan jag och Betty sov i friggeboden tillsammans med Iren och hennes lilla valp Lycka.

(Bild från Lyckodraken www.pumi.rocks )

Calle flyger fram.
(Bild från Lyckodraken)

Eftersom att vi hade en lång väg hem startade vi vid niotiden från Ödenäs. Det var lite protester från Calle några gånger för att han var tvungen att sitta i bur men det gick faktiskt otroligt bra med valparna. Vi stannade och rastade flera gånger så de fick äta och busa lite så sov de lugnt när vi körde.
Han är en duktig kille, redan en stjärna på att gå i koppel.

Calle sov sedan ganska länge, var ute vid 5,30 och så fick han mat, sedan sov vi allihopa till kl 9 och då var det jag som vaknade först!

Sötaste småtassarna!


Nu ikväll har vi varit på en promenad. Calle fick åka i en väska större delen av promenaden. 
Vi gick förbi kohagen och kollade lite. Kossorna var nyfikna och kom fram till stängslet. Calle tyckte nog att det var skönt med tryggheten i väskan nära mej för nog var korna lite läskiga! Han skällde lite men vände sig om för att titta mera när vi gick därifrån.
Calle i väskan. Han satt riktigt stilla och tittade på allt vi gick förbi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar