lördag 29 augusti 2015

Calle 18 veckor (och 2 dagar)

Tiden går ju så fort!!  Förra veckan var jag som sagt bortrest så då blev det ingen uppdatering av Calles vikt. I torsdags vägde jag honom men sedan blev det inget inlägg iallafall. Hur som helst så är han 18 veckor gammal och han väger hela 7 kilo.
Vi har börjat på valpkurs, mest för att få träna på att träna med andra hundar runt omkring. Och så får alla valpar leka en stund på slutet och då passar vi på att träna lite inkallning. Och Calle är ju såklart en stjärna!!
Han har tappat flera av de vassa valptänderna och nya incissiver har börjat komma fram. Hörntänderna sitter fortfarande ordentligt fast :)
Än så länge har han inte bitit sönder något men ju mer det kliar i tänderna desto värre blir det väl.

Han vill gärna rida på Betty som löper så jag har dem inte tillsammans om jag inte kan ha stenkoll på dem. Men snart tycker jag att Betty borde säga ifrån. Hon har ju löpt i drygt två veckor nu.

Han är fortfarande högre bak men jag tror att selen gör att han ser ännu lägre ut fram än vad han är. 
Stora killar lyfter på benet 

1 kommentar: