tisdag 25 augusti 2015

Uppdatering...

Förra veckan var jag med skolan på studieresa så hundarna var hos hundvakt. Betty var hos Anna-Lena, Sally och Calle var på Fyrtassen hos Monica. Det var lite jobbigt att lämna dem även om jag vet att de har det hur bra som helst där.
Iallafall så var jag helt utan hundar från måndag morgon till lördag eftermiddag. Det är inte ofta det händer!
Och så Calle hade vuxit på en vecka!    Inte så mycket på höjden kanske men han känns riktigt stadig nu. Också i sättet märker jag att han har blivit mer "vuxen "
Han biter inte lika mycket på mina händer nu, han rör sig inte lika väl pigg och så lyfter han på benet nästan varje gång han pinkar.
Betty är i höglöpen nu så jag måste passa henne och Calle. Så fort jag vänder ryggen till så är han på och rider på henne. Tror inte att han egentligen vet vad han gör men det vore ju inte så bra om han lyckades med en parning av misstag.

Igår tog vi en promenad vid umeälven. Alla hundarna tyckte att det var skönt att svalka sig i vattnet. Tror det var ca 25 grader varmt igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar