måndag 18 januari 2016

Calles kurs och Bettys bedrifter

Först Calles kurs.
Det gick bättre än jag väntat mej men det kommer att kräva mycket träning innan jag vågar lita på att han uppför sig bland andra hundar! Vi är 8 stycken som går kursen, två kunde inte vara med i torsdags. Väldigt blandade raser men de flesta är kring 8-12 månader gamla. Roligt var att det är en puli med. Lite "rasist" blir man så när man träffar en hund av samma ras eller av samma typ så måste man prata lite extra med varandra. 
Iallafall så jobbade vi mest med belöningsord och följsamhet nu första gången. Det kommer sedan att bli så att vi sätter upp personliga mål med kursen och jobbar mot dem med hjälp av instruktören. Känns jättebra, men jag har ju så många mål att jag inte kommer att hinna allt på kursen. Måste välja det som känns viktigast att få hjälp med.

Nu Bettys bedrifter.
För tredje året i rad har hon blivit andra bästa agilitypudel, storlek small, i pudelklubbens norra avdelning. Om man räknar för hela Sverige så kom vi på en tredjeplats! 
På listan över årets agilityhund i Sverige för smallhundar så kom Betty på plats 38. Det är ändå helt okej tycker jag. 

Ikväll har gruppen Framtidens stjärnor haft möte och bokat in några träningstillfällen för våra valpar. Agility alltså. Så nu är jag peppad på att köra igång och längtar till våren då man kan träna utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar