söndag 3 januari 2016

Duktiga hundar!

Idag på förmiddagen har  Jag och hundarna varit i Loboohallen och tränat i två timmar. Och jag är så nöjd med hur Calle skötte sig!  För honom var det bara nya hundar eller någon som han sett för länge sedan.  Han var ganska spänd och skällig till att börja med men lugnade ner sig efter en liten stund och då kunde jag börja träna lite sitt och ligg och leka med honom. Han älskar att leka och när vi har dragkamp ser han inte åt de andra hundarna.
Tränade även med Sally och Betty på den rallybana som vi ställt upp. Sally var glad och taggad.
Även Betty var riktigt duktig. Hon går ofta lite för långt fram i fotgåendet men jag tycker att det blir bättre och bättre.
Calle fick ett kort pass till och då kunde vi köra lite "fotgående" och "sidan".  Alltså att han ska gå på antingen min högra eller vänstra sida och hålla ögonkontakt.  Det blir bara några meter åt gången och ganska kravlöst men kul. Varierade belöningen mellan godis och kamp.

När våran träningstid var slut kom det in en ny hund och det såg Calle direkt så den fick en utskällning. Där skulle jag ha varit mer beredd...

Så efter träning och så en liten promenad är det tre hundar som sover gott här hemma : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar