tisdag 8 mars 2011

apportering

Mitt och Sallys hatmoment...
Att ett träföremål kan vara så laddat. Sally vill helst inte röra vid apporten med munnen. Tassarna går bra men inte munnen.
På kursen i söndags tog hon faktiskt apporten och bar den säkert 5 meter! Kors i taket! Och igår gjorde hon samma sak!
Men idag... Hon ville nästan inte titta på den där äckliga träbocken!
Jag gillar den inte heller för trots att jag förstår att det gör apporteringsinlärningen svårare så kan jag inte låta bli att bli besviken när det inte funkar. Och naturligtvis känner Sally det.
Klass 1 kan man klara med en nolla på apporteringen om man har bra betyg i andra moment men i klass 2 och uppåt så måste man få poäng på apportering.
Just nu känns det som om jag får vara nöjd med att tävla klass 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar