lördag 26 mars 2011

Lydnadstävling

Vi tog ett 2:a pris!!!
Klass 1 startade sist och vi var fyra ekipage. Jag och Sally fick startnr 1, precis det nr jag ville ha!
Jag var lite orolig för platsliggningen, att hon inte skulle ligga kvar pga kylan. Vi var i en islada där dom lagt spån på isen men det var ordentligt kallt där inne.
Men hon låg hur fint som helst. Fast hon skakade som ett asplöv när jag kom tillbaka till henne...
Så, här kommer våra betyg.
Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 7 ngt yvig "busig" (hon hoppar och krafsar på mig när hon ska sitta i utgångspos)
Läggande 8,5 ngt sen
Inkallande 10
Ställande 0 sitter
Apportering 5 tveksam (hon la tänderna mot men grep ej. Borde fått en 0:a)
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 9
Totalt 149 poäng och ett 2.a pris.
Lite surt med en 0:a på ställandet men jag är nöjd och nästa gång siktar vi på ett 1:a pris!!

1 kommentar:

  1. Grattis till en fin placering! Kul att det gick så bra!

    SvaraRadera