torsdag 3 mars 2011

Lydnadstävling

Vet inte om jag tagit mej vatten över huvudet eller... Men jag har anmält mej och Sally till lydnadsklass 1 i Åsele den 25/3.
Jag har tävlat lydnad en gång tidigare, den 16/8 2009 så det var ju ett tag sen sist.
Den gången spöregnade det och alla som känner Sally vet vad hon tycker om det. Hon varken satt eller låg i det blöta gräset.
Vi kom upp i 90 poäng av 200 möjliga. För att få ett tredje pris ska man ha minst 100 poäng... Vi nollade 4 av 9 moment. Men egentligen så är jag väldigt nöjd med den tävlingen. Hon var glad och koncentrerad hela tiden trots regnet.
Nå, tävlingen i Åsele är innomhus så det kan iallafall inte regna : )
Hon kan i stort alla moment utom apporteringen och den tror jag aldrig att jag får till.
Måste finslipa ställande och läggande under gång. Läggandet kan jag inte träna utomhus för prinsessan vill inte alls ligga i snö. Men är underlaget bra så är läggande under gång ett av Sallys favoritmoment.
Det ska hursomhelst bli väldig spännande att tävla lydnad igen.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Vi (JAg och Meya) försöker oss på en satsning på lydnadsplanen framåt vårkanten.

    SvaraRadera