måndag 18 juli 2011

Resultat från Piteå

Vi har haft en kanonhelg i Piteå. Jag har kört totalt 6 lopp med Sally och Betty och inte diskat mej ett enda lopp! Slalom som brukar strula har funkat i alla lopp både med Sally och Betty.
Sally började storstilat med att vinna hoppklass 2 och ta sin första pinne där. Sen hade jag ju Betty i samma klass och med bara några starter emellan så jag var fortfarande andfådd och lite darrig i benen när jag startade med henne. Hade jag tänkt så skulle jag ju bett om att få starta sist med henne men det gjorde jag ju inte...
Nåja, jag är väl ändå rätt nöjd med det loppet, det blev 10 fel och det var jag som inte var tillräckligt tydlig så hon missade ett hinder och en tunnelingång. Hade ändå näst snabbaste tiden i mål!
Betty tog revanch i agilityklass med ett nollat lopp som räckte till en 2.a plats och sin andra pinne.
Söndagen började med agilityklass 1. En riktigt svår klass 1 bana med flera fällor och knepiga svängar. Det var många som inte alls tyckte att det var en klass 1 bana, snarare en klass 3 bana.
Betty fixade alla svårigheter men höll på att missa ingången i slalom plus att det blev ett par stora svängar. När vi hade tre hinder kvar till mål så lyckas jag halka och låg och sprattlade på mage i en evighet (kändes det som) innan jag kom upp och vi kom i mål felfria! Betty var enda felfria hund i mål så vi vann faktiskt och tog sista pinnen och fick uppflytt till klass 2!
Dagens sista klass var hoppklass 2 där Betty startade som nr 10. Vi gjorde ett helt okej lopp men fick en vägran vid ett hinder där jag tappade henne i en mikrosekund... Det blev en 7:e plats tror jag.
Sally startade sedan som nr 4 i medium och även där blev det 5 fel för att jag var lite felplacerad. Det räckte ändå till en 2:a plats. Etta kom Frida (Nordmalingsekipage) som tyvärr hade lite tidsfel så det blev ingen pinne för henne.
Jo, Bettys bror Bonzo vann hoppklass 1 och tog sin andra pinne i söndags så snart har vi honom i tvåan.
Så det har varit en riktigt bra helg!
Effie har varit hos "mormor" och "morfar" i stugan och haft det bra. Jag ska till veterinär med henne på torsdag för att kolla hennes hjärta osv. Jag vet inte om jag hoppas på att de ska hitta något fel eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar