onsdag 6 juli 2011

Värmeslag?

Oj oj oj vad rädd jag blev idag!
Vi satt ute på gräsmattan och solade. Hundarna satt fast i långlina så de valde själva om de ville ligga i solen eller i skuggan. Effie ligger helst i skuggan medans Sally och Betty vandrar mellan sol och skugga.
Plötsligt ser jag hur Effie som sitter i solen bara tippar raklång på sidan. När jag går dit är hon helt "lealös" och okontaktbar. Värmeslag tänker jag och lyfter upp henne för att bära henne in i duschen. När jag precis kommit in gnäller hon till och pinkar på sig. Hela tiden är hon helt slapp och huvudet hänger. Jag tar in henne i duschen och lägger henne på golvet och spolar tassar och mage med svalt vatten. Sen så börjar hon kräkas så jag lyfter upp henne och hon står vingligt när hon kräks upp lite gräs.
Efter en stund torkar jag henne och lägger henne i bia bädden där hon får vila en stund och efter kanske en halvtimma är hon som vanligt igen.
Fy, så läskigt! Jag antar att det var värmeslag men hon hade ju varit i skuggan nästan hela tiden.
Eller så kanske det var nåt epilepsianfall?? Jag vet inte men jag hoppas att det inte händer igen!
Effie njuter i skuggan.
Soldyrkaren Sally har hittat en bra plats. Fast hon låg där bara i någon minut. Det var nog inte så skönt.
Betty steker i solen en stund.
Platsen under busken är bättre om man är hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar