söndag 31 juli 2011

Änglar och demoner.

Jojo. Ibland blir man som lite arg...
Jag hade tränat lite med alla hundar och de som inte tränade för tillfället hade suttit bundna i ett trädgårdsbord. Dom hade skött sig hur fint som helst, lugna och tysta när de var uppbundna och taggade och träningsvilliga när vi tränade.
Betty fick börja försöka sig på "rulla runt". Efter några upprepningar så började hon fatta att hon skulle tippa över på ena sidan.
Sen när alla hade fått sitt träningspass så släppte jag lös alla tre och så hörde jag att det var en bil på väg ner över bron så jag kallar in dem och lägger alla tre framför mej.
Alla har fokus på mej och godispåsen. Men, så skäller en, vet inte vem och så sticker alla tre som kanonkulor fram till bilen. Den kör sakta och stannar. En hel familj, mamma, pappa och två barn kliver ut. Dom var iallafall inte rädda för hundar...
Effie slingrar sig mellan deras ben och försöker kolla vad dom har i bakluckan, mat kanske. Betty springer runt och hoppar på deras ben för att få hälsa på så många som möjligt och Sally springer mest bara runt bilen och skäller lite ängsligt.
Morrr!!! Ibland tänker jag att elhalsband vore nåt... Nä men jag blir så förbannad när dom gör sådär.
Så då är det väl dags att träna in ett stoppkommando som sitter... suck!
Men dom kan vara duktiga oxå. Som i fredags när vi möter en älkgo med kalv på kvällsrundan och alla tre bara stannar och sedan kommer när jag ropar. Eller igår när vi blir omridna av ett gäng tjejer på ponnys från Hippologum och de bara står tysta när hästarna galloperar förbi på 10 meters avstånd.
Nu ligger dom iallafall tätt intill mej i soffan och sover sött. Mina små änglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar