tisdag 12 juli 2011

Tränat i regn

Åkte ner till Nordmaling för att träna agility ikväll.
Jag hade skrivit ut en banskiss från tävlingarna i Skutskär förra helgen, en hoppklass 3.
Den såg riktigt trixig ut på papperet men när man körde den så var det bra flyt och den kändes inte så svår. Det var kul.
Betty är så härlig att köra med, hon har så bra driv framåt, massa fart och samtidigt lyssnar hon så bra på mej! Fina lilla svarting!!
Sally har helt klart inte fått tillräckligt med träning i sommar för hon är typ tillbaka där vi var i början av förra sommaren. Hon har dåligt driv och dåligt med fart, jag får peppa, peppa och peppa och se till så att hon alltid tycker det är kul annars blir hon låg och tappar fart.
Men träningen gick ändå bra och vi avslutade med att köra en lättare version av banan för att hon skulle få känna att hon kan och att det är full fart frammåt som gäller.
Effie är jag lite försiktig med, hon fick inte träna idag. Jag har försökt få tag på veterinär för att boka en tid för att kolla upp henne. "Min" veterinär har semester så jag har ringt till veterinärstationen men antingen har de nåt fel på telefonerna eller så har de tokmycket att göra för de svarar inte. Satt i kö i 15 minuter imorse innan jag gav upp och sen har jag ringt två ggr till och väntat ca 5 minuter utan svar. Bara telefonkö "vi tar strax emot ditt samtal"
Får väl försöka igen imorgon.
"Min" veterinär trodde inte det skulle vara nån fara med att avvakta men jag vill henne kollad innan slutet av augusti när min vet, är tillbaka från semestern.
På fredag åker jag upp till Piteå med Sally och Betty för att tävla. Effie får vara hos mina föräldrar i stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar