fredag 13 april 2012

R.I.P. turstövlarna

Mina fina, röda turstövlar har nog tyvärr gjort sitt :(
Det är hål i dem så jag blir blöt om fötterna så de funkar inte riktigt som stövlar ska.
Skulle ju iockförsig kunna behålla dem bara för att de är fina och för att de är mina turstövlar.
Och för er som inte vet varför de är turstövlar så kan jag berätta att jag har vunnit flera agilitylopp iförda mina röda superstövlar!




Första loppet som jag vann med stövlarna på finns med på film så jag tänker att jag bjuder på det.
Det var i Skellefteå i Maj ifjol. Det var fuktigt i gräset på morgonen så när vi gick banvandring hade jag på stövlarna för att inte bli blöt innan tävlingen. Sedan skulle jag såklart byta skor.
Men, när jag står i startfållan och det bara är sekunder innan jag ska starta så tittar jag ner och får se, de röda stövlarna! Jag hade glömt att byta skor! Och man är ju inte allra smidigast i stövlar. Plus att de kan vara rätt så halkiga när det är lite fuktigt i gräset.
Men det var ju inte så mycket att göra åt det då. Det var bara att springa och hoppas på det bästa.
Och det gick ju bra för vi vann och tog en pinne!



SötBetty har ökat farten rätt mycket sedan detta lopp, att hon saktade in och väntade på mej för att få veta var nästa hinder var hjälpte nog till ganska bra för det syns att jag var lite försiktig i mitt steg :)

2 kommentarer:

  1. Såå kul att få se filmen! Jag tycker nog att det är lika kul att se på dig Sofia, som att kolla på Penny...ni är ju söta och duktiga båda två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Penny? Gissar att du menar Betty...

      Radera