söndag 17 mars 2013

Agility i Piteå

Jag har haft en helt otrolig tävlingshelg i helgen!!
Jag och Iren åkte i fredags upp till Piteå, hon för att dömma agility och jag för att tävla. Det var en klass 3 tävling med tre starter / dag. Agilityklass lördag och hoppklass söndag.
Det har varit kluriga banor hela helgen med en del långa springsträckor som avslutats med något klurigt där man varit tvungen att vara på plats för att klara svårigheterna där. En del knepiga slalomingångar, en box, fällor och luriga tunnlar.
Jag har varit så lugn i helgen, inte kännt någon press alls. Många hade åkt dit för att försöka ta sista SM pinnen men jag skulle ha behövt ta SM pinne i vartenda lopp för att ta mej till SM 2013 och det är ju bara helt omöjligt. Cert skulle såklart ha varit ett möjligt mål men med så många duktiga där kändes det inte rimligt heller. Så jag har gått in på banan med en bra känsla och en tanke att ha kul och bara göra vårt bästa.
Och om det har lyckats!!!
Betty har tagit sig runt felfritt varje lopp hon har startat i!! Vi har alltså klarat varje klurighet och fälla i varje bana. I andra loppet idag fick vi 1.30 i tidsfel men i övrigt har vi klarat referenstiderna med.
Det har blivit en 6:e plats, två 4:e platser, två 3:e platser och en 2:a plats.
Vi har varje gång kommit utan cert, men det kommer nog under sommaren.
Jag har hela helgen känt att Betty skulle kunna lägga in en växel till och springa liiite fortare men jag är så nöjd så det är inte klokt!
 
Sally hade jag anmält till två lopp idag. Hon har varit lite långsam i starten i båda loppen men fått upp fart efter tredje hindret ungefär, sedan har hon haft hyffsat bra fart.
 I första loppet var jag slarvig med att visa att hon skulle runt ett hinder så hon tog det från fel håll och blev diskad. I andra loppet kom vi runt! Tidsfel, ja, men felfria på hinder. Det var visst ett av våra mål för 2013, verkar som vi får sikta högre...
 
Så av 8 möjliga lopp blev det 7 som var felfria på hinder! Det ska egentligen inte gå!!


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vet inte om du har försökt gå in på min blogg igår eller idag men om du har det så har du säkert märkt att den numer kräver inloggning.
    Maila mig på portisskvaller@gmail.com om du vill kunna fortsätta att följa oss. Glöm i så fall inte att uppge vem det är som mailar mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda. Jag kom in på din blogg genom statistiken på min sida. Där stod din nya adress och såklart blev jag nyfiken när det var en adress jag inte kände igen så jag har redan kollat in den. Jag fortsätter gärna att läsa din blogg.

      Radera
  2. Aha! Vad bra :) Men lite skumt att min nya adress står när jag var inloggad med den gamla. Eller förresten.. det är nog kanske för att jag följde länken via min nya adress. Så måste det ju vara såklart. Fast jag har haft en till besökare också som jag inte förstår hur hon har hittat dit men jag är rätt säker på att jag vet vem det är. Hon har dock ingen blogg som jag varit in på så lite konstigt att hon hittat dit. Hmm..
    Jaja.. Ni är så välkomna båda två så det gör ju inget :) Så länge inte en massa okända dyker upp så är det lugnt

    SvaraRadera
  3. Hahahaha!! Herregud vad jag är pantad! Det är ju jag själv som är den andra besökaren. Gud vad blond jag känner mig nu.. haha! Jag har spärrat mitt eget IP-nummer men mitt första besök syns ju ändå innan jag spärrade. Jag får skylla på att jag är förkyld, det är mitt i natten och det är ganska trögt i mitt huvud just nu ;)

    SvaraRadera