måndag 25 mars 2013

Hundvakt

Pojkarna Holmström sköter sig.
De har fattat att de får sova på golvet/i hundbäddarna och inte i sängen på natten, där sover flickorna. De lyssnar hyffsat bra på mig när vi är ute.
Men igår hade de en jobbig dag! Först en långpromenad och sedan fick de inte lägga sig och vila...
De följde efter mej var jag än gick i lägenheten. Jag städade. Och ni vet ju hur det är när man städar. Går till köket för att slänga något, tillbaka till rummet för att torka fönsterbrädor, hämta sopen i köket, slänga sopskräpet, fram med dammsugaren, oj ut med mattorna och skaka, dammsuga och så vidare. Pojkarna hann precis lägga sig innan jag var på väg ut från rummet de lagt sig i. På kvällen när jag äntligen satte mig i soffan så slocknade de ganska fort!!
 
Malte vill ha lite uppmärksamhet.

Alla fina sitter (nåja, några sitter) och väntar på godis.

Härligt med morgonpromenad i solen. Alla kunde vara lösa och skötte sig bara fint.
Snart dags för mej att gå till jobbet, skönt då att veta att hundarna fått en ordentlig promenad så kan de vila någon timma innan jag kommer hem för lunch.


1 kommentar: