lördag 1 mars 2014

Rallyhelg

Idag och imorgon arrangerar vi rallylydnadstävling i ett stort växthus i Gideå. Det är ca tio mil från Umeå så lite bökigt är det! Mycket saker som ska fraktas dit. Folk som ska frakta sig dit... Det har varit ganska mkt jobb med det under veckan och jag måste säga att jag är lite nervös för hur det ska gå. Vi har någon lucka i funktionärslistan men eftersom tävlingen inte direkt ligger på hemmaplan så är det svårt att få med sig någon som kan hjälpa till som inte redan tävlar. Och de som tävlat klart på förmiddan stannar inte kvar på eftermiddan. Men vi tror att vi kan lösa det på plats.
Jag strök ju Betty från tävlingen för att vara funktionär. Har fått lite kritik för det. Att såklart skulle jag tävla, någon annan får väl hjälpa till med funktionärsarbetet... Och visst skulle det varit kul att tävla Betty men det kommer fler tävlingar. Och till de tävlingarna ska jag ha hunnit träna lite mer.
I agilityn fick vi kravet på oss att avstå från att tävla en dag på vår egen tävling för att hjälpa till så jag tänkte att det är så man gör i ubhk och så får jag kritik för det! 
Nä, jag längtar faktiskt till på söndagkväll då allt är klart! Och jag tänker då inte jobba för att vi ska arrangera fler tävlingar i Gideå, det är alldeles för långt bort och för mkt jobb för att det ska vara värt det. Tror att vi kommer att gå back ekonomiskt på detta. Och det är ju inte så kul!

Håll nu tummarna för att allt flyter på bra, att vi kommer ihåg allt som ska med och att Sally och jag tar oss runt mästarklassen med minst 70 poäng kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar