söndag 9 mars 2014

Uppdatering

Oj oj, nu är det länge sen sist!!
Rallytävlingen gick bra. Arrangörsmässigt så var det lite både och. Lite smågrejer som strulade och någon lite större miss men det gick bra. Det var ju vår första tävling så nästa gång är vi mer förberedda. 
Sallys runda var inte alls kul. När jag värmde upp henne fick jag en liten kommentar som har förföljt mej i flera dagar. En kort stund var jag nästan inne på att sluta med rallylydnad och bara gå promenader i skogen där ingen kunde se vilken dålig hundtränare jag är. Så man kan väl säga att jag var aningens okoncentrerad när vi gick banan. Sally kände såklart av mitt humör och hon blev då osäker. Så det blev många nosningar, lite fys och bristande samarbete. Jag var helt säker på att vi hamnat under 70 poäng så när det blev prisutdelning och de sa att alla i mästarklass fått godkänt så blev det en total överraskning! Vi kom sist med våra 72 poäng. Det har sedan tagit mej några dagar att intala mej själv att 72 poäng av 100 är bra! Och här har jag gått och trott att jag inte är nån tävlingsmänniska...

Under söndagen fick Betty gå som extra hund, utom tävlan i avancerad klass. Jag tyckte att det gick riktigt bra.  Och kul att hon fick göra nåt hon med.
Under söndagen började tyvärr vårt resesällskaps hund hosta... Kennelhosta. Så nu är mina hundar isolerade under ca en månad framåt. Än så har de inte visar några symptom men inkubationstiden är upp till 14 dagar så vi är väl inte på den säkra sidan än.
Så resan till Rättvik blir inte av, tyvärr. Och i och med det så blir det såklart ingen mer SM pinne och inget tävlande på SM för Betty. Vi åker till Sollefteå i juni iallafall och hejar på alla vi känner som kvalat in.

Resten av veckan har varit lugn. Grå och trist, slaskig och lerig. Blöta och grusiga hundar efter varje promenad. Men igår lyste solen för första gången på jag vet inte hur länge. Härligt!! Det blåste som tusan men en långpromenad blev det såklart iallafall.

Idag måste dammsugaren fram för Sally får besök idag. Jo, faktiskt. Det är en familj som är intresserade av att skaffa en bedlington som ville få träffa en på riktigt innan de bestämmer sig. Får se om Sally lyckas charma dem. De kommer kl 11 så nu är det bäst att jag sätter igång om jag ska våga släppa in dem...  det är otroligt grusigt på mina golv...


Sally hittade en solfläck på köksgolvet igår. Myshund!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar