fredag 23 september 2011

Årets sista tävling??

Imorgon är det tävling i Nordmaling, men jag kommer inte att vara där...
För jag ska på bröllop! Min lillebror och hans sambo ska gifta sig!!Det ska bli så kul.
Men "tokig" som man är så ska jag naturligtvis åka ner till Nordmaling på lördagkväll för att tävla med Sally på söndag. Och så ska jag ju hjälpa till med tävlingen såklart.
Det är mycket troligt att det blir sista tävlingen för idag. Det är en tävling i Jokkmokk i november men vi har som sagt att vi inte ska åka på den. Men man vet aldrig...

Sen har ju jag och Sally (eller Betty om hon inte löper) rallylydnads kurs på söndag kl 18.
Tanken är att vi ska tävla till sommaren. Det blir spännande.
Just nu tränar vi på att Sally/Betty ska komma från min sida och sätta sig rakt framför mej. Svårt säger Betty som vill sitta snett.
Sen tränar vi på bakdelskontroll. När man gör en sväng till vänster, mer än en 90graders sväng, så är det snyggt om hunden står stilla med framtassarna och trampar runt med baktassarna. Det är svårt för hundar att ha kontroll på bakdelen, många hundar vet inte att de har en rumpa... Sally börjar fatta vad det är jag vill medans Betty är lite mer osäker. Sen löper hon ju så hon har lite svårt att koncentrera sig nu...
Får väl fundera på om jag ska försöka filma träningen och kanske lägga ut här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar